Copywriter zarobki

0
4262
Copywriter zarobki


Copywriter to inaczej “tekściarz”, który pisze artykuły na wskazany temat, opisy produktów, tworzy hasła marketingowe  i głównie zajmuje się słowem pisanym pod kątem działań marketingowych. By znaleźć odpowiednią drogę do odbiorcy, potrzebne są nieskrępowana wyobraźnia i umiejętność pisania czy wielopoziomowa intuicja, a w niektórych sytuacjach również szczęście.

Zadania copywritera

Copywriter zarobkiDobry copywriter powinien potrafić sprawnie i dużo pisać oraz mieć łatwość w tworzeniu chwytliwych tekstów. Komunikaty tworzone przez copywritera muszą być czytelne i kreatywne. Wiedza z zakresu marketingu oraz SEO będzie dodatkowym atutem w tym zawodzie. Duże znaczenie ma doswiadczenie i styl copywritera. Do podstawowych działań copywritera należy:

  • opracowanie tekstów reklamowych – np. scenariuszy reklam i filmów reklamowych, sloganów, ulotek, zaproszeń, czy katalogów marketingowych,
  • praca nad strategią marketingową firmy, opracowanie działań reklamowych, proponowanie nowych założeń realizacyjnych,
  • nadzór nad tekstem – copywriter sprawdza czy słowo pisane zostało użyte prawidłowo i w założonym znaczeniu.

Od czego zależą płace copywriterów

Na wysokość wynagrodzenia mają wpływ czynniki takie jak:

  • wielkość firmy,
  • kapitał firmy,
  • wykształcenie,
  • staż pracy,
  • region zatrudnienia.

Zarobki copywriterów

Miesięczne zarobki copywritera wynoszą od 1000/1500 zł netto do nawet 4000 zł na rękę. Praca kreatywna jest dobrze płatna, dlatego dobry copywriter nie powinien narzekać na zarobki. Copywriter w średniej wielkości agencji może zarobić ok. 8 tys., a taki który pracuje w sieciowej – od 11 do nawet 15 tys. zł. Zarobki jak w każdej branży mogą się drastycznie różnić i często są zależne od miejsca w którym wykonuje się zawód. Spotyka się Seo Copywriterów, którzy zarabiają kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt zł za krótki tekst, a czasami jeszcze więcej. Zazwyczaj decydują się na założenie własnej działalności i promocję swoich usług seo copywritingu do zainteresowanych klientów. Dla nich liczy się nie ilość wykonanych tekstów, ale przede wszystkich ich jakość.

Wysokość wynagrodzenia za pracę copywritera różni się ze względu na:

  • miejsce pracy,
  • płeć,
  • doświadczenie,
  • wykształcenie,
  • wielkość firmy,
  • rodzaj umowy.

Benefity, premie, rodzaje umów

  • około 60% osób na stanowisku copywritera nie otrzymuje premii
  • najczęstszymi benefitami na stanowisku tekściarza są: bilety na wydarzenia kulturalne, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenia na życie,
  • najczęstszą formą zatrudnienia jest umowa o pracę, natomiast warto zaznaczyć, że bardzo często copywriterzy są wolnymi strzelcami (freelancerami) i pracują we własnych firmach
  • w tej profesji nie dominuje jedna płeć, zarówno kobiety, jak i mężczyźni wybierają zawód copywritera,
  • niezaprzeczalnym atutem pracy tekściarza jest możliwość pracy zdalnej.

Copywriterzy często są freelancerami. Mogą pracować na zlecenia agencji reklamowych. Bywają także zatrudniani na etat do pisania tekstów dla konkrektnych firm.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here