Jak stworzyć pomysłowe stoisko handlowe?

0
1297

Co trzeba zrobić, by klient kupił towar w sklepie? Przede wszystkim – musi się na tyle zainteresować samą przestrzenią handlową, a potem asortymentem, że będzie chciał go poznać bliżej. Jednym z czynników, który przyciąga uwagę jest sam design stoiska handlowego. Co zrobić, by było pomysłowe i efektywne marketingowo?

O tym, że ekspozycja towaru ma znaczenie nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Z własnego doświadczenia wiemy, że łatwiej jest nam zrobić zakupy, gdy dobrze widzimy produkty, które nas interesują. Jeśli są ładnie ułożone, podświetlone, a samo stoisko robi dobre wrażenie – szanse na sprzedaż rosną. Jak zatem pomysłowo urządzić stoisko handlowe? Oto kilka inspiracji.

Wyjdź poza schemat

Kto powiedział, że stoisko handlowe musi być nudne i standardowe? Na pewno nie ten, kto rozumie zasady nowoczesnego marketingu. W dobie przeogromnej konkurencji obowiązuje tylko jedna zasada: wyróżnij się albo giń. A skoro tak, wyjście poza schemat jest jak najbardziej pożądane. Trzeba to jednak zrobić umiejętnie i pamiętając, by design stoiska był spójny z wizerunkiem marki i charakterem prowadzonej działalności. Sprzedajesz naturalne produkty? Wykorzystaj więc w koncepcji ekologiczne materiały – drewniane skrzynki w vintage’owym stylu zamiast metalowych regałów, a może takie w kształcie… plastrów miodu? To komunikat, który od razu powie potencjalnemu klientowi, czego może oczekiwać po Twoich produktach.

Pamiętaj również, że zrezygnować możesz ze standardowego układu, w którym regały są rozstawione przy ścianach sklepu lub – gdy to wyspa – otaczają ladę sprzedawcy. Tę przestrzeń można zaaranżować również bardziej nietypowo.

Zagraj kolorami

Kolor jest kluczowym elementem aranżacji stoiska. Te najbardziej pomysłowe nie boją się odważnej gry barwami. To dzięki nim możesz stać się bardziej zauważalny w przestrzeni. Po raz kolejny pamiętaj, by barwy wybrać świadomie i powiązać je z wizerunkiem firmy. Sprzedając sportowe obuwie czy akcesoria, skieruj się w stronę wyrazistych, kontrastujących ze sobą barw, przy ekskluzywnej odzieży zaś, warto bądź to iść w klasyczną biel i złoto, bądź w ciemne tony, kojarzące się z ekskluzywnością.

A może interaktywne POS?

Chcesz przyciągnąć klienta? Interakcja to klucz do sukcesu. To ona buduje zaangażowanie i wsuwa „stopę w drzwi”, a w konsekwencji zwiększa szanse na przełożenie sprzedażowe. Interakcje kreować może oczywiście sprzedawca. Ale jest wielu klientów, którzy niekoniecznie potrzebują pomocy w procesie kupowania. Ich uwagę mogą przyciągnąć choćby interaktywne POS – np. takie oferowane przez Canvas – firmę specjalizującą się w komunikacji wizualnej, tworzącej aranżacje i witryny oraz materiały reklamowe dla najbardziej znanych polskich i światowych marek. Dotykowy ekran, interaktywna gra… to wszystko wykreuje zainteresowanie Twoimi produktami. Nawet to niewinne z czasem może zapracować na zakup.

Reasumując: im bardziej atrakcyjne będzie Twoje stoisko, tym lepiej dla Ciebie i Twojej marki. Pamiętaj jednak, by kreatywny design nie przesłonił głównego komunikatu reklamowego. Funkcjonalność jest bowiem najważniejsza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here