Na co zwrócić uwagę przy wyborze programu magazynowego?

0
595

Skrupulatnie prowadzona dokumentacja magazynowa jest w stanie realnie poprawić sytuację firmy. Dokładna znajomość stanów towarowych pozwoli w odpowiedni sposób zarządzać sprzedażą i zakupem potrzebnego towaru oraz wydawać informację o zapotrzebowaniu na dane materiały. Zbyt mała ich ilość opóźni wydanie towaru klientowi, co w dłuższej perspektywie realnie przyczyni się do osłabienia pozycji rynkowej, zaś zbyt duża będzie zalegała w magazynach.

Odpowiednio dobrany do potrzeb przedsiębiorstwa program magazynowy ułatwi zarządzanie magazynem zarówno na pojedynczym stanowisku, jak i w większej sieci. Program lomag.pl skierowany jest do mniejszych i średnich przedsiębiorstw. Zapewnienie podstawowej funkcjonalności, bez zbędnych dodatków, koniecznych jedynie w większych firmach posiadających system magazynów, ułatwi obsługę programu nawet największym laikom komputerowym.

Wybór programu do magazynu

Oprogramowania z założenia przeznaczone dla mniejszych przedsiębiorstw zwykle posiadają z góry określone funkcje. Z tego też względu programy należy dobierać po wcześniejszym zapoznaniu się z ich standardowymi funkcjami, aby uniknąć rozczarowań i konieczności dokupywania funkcji lub zmiany całego oprogramowania na inne. Dobrym rozwiązaniem jest przetestowanie programu podczas pracy w wersji demo. Jednocześnie będziemy mieli pewność, że komputery będące do dyspozycji magazynu poradzą sobie z wybranym systemem.

Przy wyborze oprogramowania warto zwrócić uwagę, czy istnieje możliwość rozbudowania go o dodatkowe funkcje. W ten sposób program rozwijać się będzie wraz z przedsiębiorstwem.

Awaryjność oprogramowania i pomoc ze strony producenta to bardzo ważne kwestie, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze programu. Przed jego zakupem dowiedzmy się jakie opinie o nim mają osoby pracujące w innych firmach, oraz czy producent gwarantuje swoją pomoc w razie problemów.

Koszty bardzo często nie ograniczają się jedynie do samej ceny programu, więc jeśli jest to czynnik mający główny wpływ na decyzję – warto dokładnie prześledzić koszty konieczne do poniesienia: cenę programu, koszt aktualizacji i szkolenia pracowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here