Jak przygotować się do założenia konta w banku? Podpowiadamy

0
51509

Bankom zależy na tym, by mieć jak najwięcej klientów, gdyż to właśnie na nich zarabiają. W tabeli opłat każdej instytucji finansowej opisane są warunki, jakie trzeba spełnić, by mieć darmowe konto w banku. A jak otworzyć konto? To również jest bardzo proste, gdyż można to zrobić w oddziale banku, przez infolinię lub przez internet.

Zanim założymy darmowe konto w banku. Jakie dokumenty trzeba zabrać?

Najczęściej wymagane dokumenty i dane niezbędne przy zakładaniu konta to dowód osobisty (dla osób, które mają polskie obywatelstwo) albo paszport (w przypadku obcokrajowców z kartą pobytu). Musimy podać również numer telefonu i adres poczty e-mail. Wypełniając wniosek online podajemy najczęściej dane osobowe (imię, nazwisko, PESEL), serię i numer dokumentu tożsamości oraz adres zamieszkania i zameldowania. Potrzebne się również dane teleadresowe umożliwiające kontakt z bankiem, czyli numer naszego telefonu i adres skrzynki poczty elektronicznej. Po zatwierdzeniu umów bank bezpłatnie dostarcza kartę płatniczą do rachunku wraz z pakietem aktywacyjnym, czyli min. instrukcją aktywacji karty. Coraz rzadziej można natknąć się na banki wymagają przy zakładaniu rachunku „deklaracji przelewu wynagrodzenia” na konto osobiste.

Zakładanie darmowego konta w banku w oddziale i przez infolinię

Obecnie rachunek osobisty założymy bez problemu poprzez sieć, korzystając z komputera stacjonarnego, smartfona, laptopa albo tabletu. Procedura jest bezpłatna zarówno przy dostarczeniu umowy przez kuriera, jak i potwierdzeniu jej za pomocą przelewu z naszego rachunku w innym banku. Wystarczy wypełnić wniosek online (formularz elektroniczny) w dowolnym momencie. Jeśli mamy obawy, że nie będziemy wiedzieli jak to zrobić, możemy udać się do oddziału instytucji finansowej. Nie zapomnijmy zabrać ze sobą dowodu osobistego (czasem może być także potrzebny drugi dokument tożsamości), który będzie niezbędny do zawarcia umowy. Konsultant pomoże nam wybrać najlepszy dla nas produkt, odpowie na nasze pytania oraz przygotuje wymagane dokumenty. Możemy także założyć konto w banku dzwoniąc na infolinię, której numer znajdziemy na ulotce lub na stronie internetowej banku. Tutaj również otrzymamy rzetelną pomoc i dowiemy się, co trzeb zrobić, by mieć darmowe konto w banku. Procedura składania wniosku o rachunek polega na rozmowie z konsultantem oraz podaniu mu danych, niezbędnych do sporządzenia umowy. Podpisanie dokumentu następuje w oddziale banku lub w naszym domu – kurier przywozi dokumenty o umówionej wcześniej godzinie, a my musimy je podpisać. Jeśli wszystkie wymagane formalności (przede wszystkim podpisy klienta) zostały zachowane – konto zostanie uruchomione praktycznie natychmiast po zatwierdzeniu przez bank umowy. Dowiedz się więcej tutaj: https://nestbank.pl/dla-ciebie-i-rodziny/konta/nest-konto

Jak założyć darmowe konto w banku przez internet?

Coraz więcej klientów zakłada konto drogą elektroniczną, co jest szybkie, wygodne i daje możliwość porównania ofert różnych banków oraz zapewnia ekspresową aktywację konta. Wniosek wypełnia się w witrynie i wysyła do banku. Drugim elementem procedury jest zawarcie umowy. Tu równie możemy poprosić o to, by kurier przywiózł dokumenty – wypełniamy je zgodnie z instrukcją z banku, a kurier przekazuje do banku. Druga metoda polega na wykonaniu przelewu weryfikacyjnego z dotychczasowego rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego na otwarty rachunek. Taki przekaz powoduje, że umowa staje się wiążąca dla obu stron.

Obecnie wszystkie osoby pracujące muszą mieć rachunek bankowy, na który będzie wpływało wynagrodzenie. Warto więc dowiedzieć się, jak założyć darmowe konto w banku, by móc szybko załatwić wszystkie formalności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here