Marketing – jakie książki powinna przeczytać osoba, która pracuje w branży?

0
3588
marketing
Fot. Pexels.com

Marketing to bardzo obszerna dziedzina. Polega także na byciu na bieżąco z branżą. Dlatego tak ważne jest czytanie ukazujących się publikacji. Jeśli jesteś osobą, która dopiero rozpoczyna swoją przygodę z tą branżą przedstawiamy Ci kilka podstawowych pozycji, które musisz przeczytać.

Przeczytaj też: http://www.garg.pl/marketing-ksiazki-dla-marketera/

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) – Artur Jabłoński

Artur Jabłoński to niekwestionowany specjalista w branży. Od wielu lat z sukcesami zajmuje się marketingiem, a także szkoli. Książka ta powinna być podstawą dla osób, które odpowiadają za copywriting, PR.

Jest ona także dla każdego kto zajmuje się reklamą. Niezależnie czy ją tworzy, akceptuje czy wdraża na różnych polach. Artur Jabłoński opisał najważniejsze aspekty odpowiadające za sprzedaż.

Marketing marki

Kolejną pozycją na naszej liście są „Zakamarki marki” od Pawła Tkaczyka. Książka w praktyczny sposób opisuje najważniejsze strategie tworzenia jak i utrzymywania marki. Jest to prawdziwe kompendium wiedzy, które zawiera informacja o wyglądanie marki, zachowaniach klienta względem niektórych ruchów.

Książka ta ma już kilka ładnych lat. Pomimo tego, że część przykładów jest już wszystkim doskonale znana nadal warto sięgnąć po tę pozycję. Jest to idealna podstawa dla każdego kto dopiero zaczyna działać w branży. Paweł Tkaczyk tworzył treści zarówno na podstawie historii największych gigantów na rynku jak i własnej pracy z markami dużymi i małymi.

Podręcznik od marketingu

Właśnie tak nazywany jest „Content marketing i social media” od Barbary Stawarz-Garcia. Temat contentu jest tu bardzo szeroko opisany. Opisane są tu zarówno elementy dla marek firmowych jak i marek osobistych.

Autorka szczegółowo opisała najważniejsze kanały social media jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy YouTube. Jeśli jeszcze nie znasz tej pozycji pora ruszyć do księgarni. Wiedza poparta jest przykładami, co pozwala poukładać sobie wszystkie informacji w całość.

 

Opisani twórcy i ich książki to najważniejsze dzieła z jakimi trzeba się zapoznać przed rozpoczęciem pracy w marketingu. Niektóre z nich mają już kilka lat, ale wiedza w nich zawarta się nie zdezaktualizowała, co nie zawsze ma miejsce w tak dynamicznej branży.

Zobacz też: http://www.student-zarabia.pl/jakich-bledow-w-nauce-unikac-gdy-czeka-nas-matura/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here